Keďže je Arduino určené k ďalšiemu rozširovaniu, obsahuje vstupy a výstupy (nazývané piny), ku ktorým sa dajú vodičmi pripojiť ďalšie obvody, čipy, relé, pamäte atď.. K práci s týmito pinmi má Arduino k dispozícii jednoduché funkcie.
Najskôr zo všetkého je však potreba programu povedať, či s pinom pracujeme ako so vstupom alebo výstupom. Na nastavenie pinu slúži funkcia pinMode. Tá pre svoju správnu činnosť potrebuje dva vstupné parametre – pin (číslo pinu) a mode (INPUT, OUTPUT alebo INPUT_PULLUP). Ak chceme daný pin používať ako vstup, bude druhý parameter INPUT, ak ako výstup, bude to OUTPUT. Číslo pinu je väčšinou vytlačené na doske Arduino.
pinMode (13, OUTPUT); // Nastavenie pinu 13 na výstup pinMode (12, INPUT); // a pinu 12 na vstup
Vo verzii Arduino UNO teda môžeme používať piny 0 až 13. Tým to ale nekončí, pretože môžeme k digitálnym operáciám používať aj piny označené ako ANALOG IN, len namiesto samotného čísla musíme pred číslo napísať A. U Arduino UNO sú to teda A0 až A5.
Pozor pri nastavení pinu 13 ako vstupný (INPUT alebo INPUT_PULLUP), kde je pripojená LED dióda cez rezistor!
Zapíše na pin hodnotu HIGH alebo LOW. Ak je pin nakonfigurovaný ako výstup (OUTPUT), jeho napätie bude nastavené na zodpovedajúcu hodnotu HIGH, to je 5V (alebo 3,3 V pri doskách s napájaním 3,3 V) alebo pre hodnotu LOW je to 0V (zem).
digitalWrite(13, HIGH); digitalWrite(12, LOW);
V prípade, že máte pin nakonfigurovaný ako vstup (INPUT), tak táto funkcia povolí (pri HIGH) alebo zakáže (pri LOW) interný pull-up rezistor. Pre povolenie interného pull-up rezistora sa doporučuje použiť pinMode s parametrom INPUT_PULLUP.
Načíta z pinu hodnotu HIGH alebo LOW.
int ledPin = 13; // LED pripojená na digitálny pin 13 int inPin = 7; // tlačítko pripojené na digitálny pin 7 int val = 0; // premenná na uloženie načítanej hodnoty void setup() { pinMode(ledPin, OUTPUT); // nastaví pin 13 ako výstup pinMode(inPin, INPUT); // nastaví pin 7 ako vstup } void loop() { val = digitalRead(inPin); // načíta hodnotu zo vstupného pinu tlačítka digitalWrite(ledPin, val); // nastaví pin pre LED podľa načítanej hodnoty }
Ak pin nie je pripojený k ničomu (neuzemnený alebo nepripojený na +5V), tak funkcia digitalRead môže vrátiť hodnotu buď HIGH alebo LOW (môže sa náhodne meniť).
Tento text je preložený a upravený zo stránok arduino.cc pod licenciou Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0.
Arduino YÚN je dokonalá doska, ktorá sa používa pri navrhovaní pripojených zariadení a vo všeobecnosti aj projektov internet vecí. Spája silu Linuxu s používaním Arduino...
Arduino Leonardo dizajnovo nadväzuje na Arduino Uno. Líši sa však použitým čipom a tým je ATmega32u4. Mikrokontrolér ATmega32u4 má vstavané USB rozhranie, takže pre komunikáciu s počítačom už nie je potrebné používať ďalšie špeciálne obvody. Leonardo sa k pripojenému počítaču môže javiť...
Nástroj MIT App Inventor 2 je cloudové vývojové prostredie, ktoré umožňuje programovať aplikácie pre mobilné zariadenia s operačným systémom Android priamo v internetovom prehliadači. Je to nástroj, ktorý je vyvinutý...