Spomenieme ešte špeciálne operátory alebo špeciálne znaky, ktoré sa používajú pri programovaní a sú súčasťou syntaxe programovacieho jazyka.
Každý príkaz sa musí končiť bodkočiarkou. Keď zabudnete ukončiť riadok bodkočiarkou, bude to mať za následok vypísanie chybovej hlášky pri kompilácii.
int PWMpin = 10; for (int i=0; i <= 255; i++){ analogWrite(PWMpin, i); delay(10); }
Ako vidieť, tak bodkočiarka sa používa i v cykle for na oddelenie parametrov inicializácie, podmienky a prírastku.
Čiarka je operátorom postupného vyhodnotenia. Má najnižšiu prioritu zo všetkých operátorov a vyhodnocuje sa zľava doprava.
Čiarkou môžeme oddeliť jednotlivé výrazy, napríklad vo funkciách:
digitalWrite(ledPin, HIGH); shiftOut(dataPin, clock, LSBFIRST, data); sensVal = constrain(sensVal, 10, 150);
Všetky funkcie, prípadne aj slučky a podmienené príkazy sú ohraničené počiatočnou { a koncovou } zloženou zátvorkou. Všetko, čo sa nachádza medzi týmito zátvorkami, sa považuje za súčasť dotyčnej funkcie.
void mojafunkcia(argumenty) { // kód funkcie }
while (logicky vyraz)
{
...
}
if (logicky vyraz)
{
...
}
Komentár je text, ktorý kompilátor ignoruje, ale človeku pomáha pochopiť program. Komentár začína značkou // a text za touto značkou sa až do konca riadku ignoruje.
x = 5; // toto je jednoriadkový komentár. Čokoľvek po lomítku je komentár // až do konca riadku
Komentár je časť textu alebo aj programu umiestnená medzi dvojicu párových symbolov /* a */. Komentár môže vyzerať napríklad takto:
x = 5; /* tu už začína viacriadkový komentár - používa sa i na zakomentovanie celého bloku kódu if (gwb == 0){ // je možné použiť i jednoriadkový komentár vo vnútri viacriadkového komentára x = 3; /* ale nie viacriadkový - toto tu už je špatne */ } // nezabudni i na ukončenie viacriadkového komentára */
Komentáre obvykle umiestňujeme do zdrojového textu z dôvodu jeho lepšej čitateľnosti. Často popisujeme niektoré dôležité vlastnosti zdrojového textu práve v komentári. Komentárom si môžeme takisto prechodne vypomáhať vo fáze tvorby a ladenia programu.
Tento text je preložený a upravený zo stránok arduino.cc pod licenciou Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0.
Knižnica pre Arduino EEPROM.h sa využíva na čítanie a zápis dát do internej pamäte EEPROM. To je tá časť pamäte, ktorá si zachová uložené dáta aj po vypnutí napájania Arduina. Veľkosť tejto pamäte je daná mikrokontrolérom, napr. ATmega328 má 1024 bajtov, ATmega1280 ...
Arduino Ethernet je mikroprocesorová doska založená na čipe ATmega328 ako Arduino Uno, ale má integrovaný RJ45 Ethernet kontrolér W5100 TCP / IP. Podporuje voliteľný modul POE...
PROGRAMINO IDE je alternatívne pohodlné a ľahko použiteľné vývojové prostredie pre Arduino a kompatibilné dosky. Rôzne dostupné nástroje uľahčujú rýchlu realizáciu projektu. Obsahuje dva UART terminály, náhľad hardvéru, prispôsobiteľné zvýraznenie syntaxe, možnosť vyhľadávania...