Knižnice určené pre Arduino sú priečinky (adresáre), ktoré združujú viac súborov so zdrojovými kódmi. Vďaka týmto zdrojovým kódom máme potom jednoduchší a prehľadnejší vlastný program, keď chceme pripojiť nejaký zložitejší modul, senzor, displej a podobne.
Napríklad pri stiahnutí programovacieho prostredia Arduino IDE už je tu integrovaná knižnica LiquidCrystal, ktorá umožňuje jednoduché pripojenie znakových LCD displejov. Na internete možno stiahnuť stovky knižníc a práve vďaka komunite Arduino nadšencov máme veľkú pravdepodobnosť, že pre náš modul už niekto nejaké knižnice vytvoril a zdieľa ju s ostatnými. Na použitie novo stiahnutej knižnice v IDE máme dva základné postupy, ktoré sa tu pokúsim popísať.
Prvým spôsobom je import z Arduino IDE. Klikneme si v hornej ponuke na možnosť „Projekt – Zahrnúť knižnice“ a zvolíme „Pridať .ZIP Knižnicu…“. Potom sa nám otvorí okno, v ktorom si vyberieme stiahnutý ZIP archív s knižnicou a potvrdíme voľbu. Ak autor knižnice splnil všetky náležitosti, prebehne v poriadku import knižnice a uvidíme na spodnej lište potvrdenie. Môže sa ale stať, že knižnica nemusí byť pripravená správne. V tomto prípade je ešte možné skúsiť knižnicu rozbaliť ručne z archívu a potom znovu skúsiť import cez „Pridať .ZIP Knižnicu“, ale teraz otvoriť rozbalený priečinok s knižnicou a potvrdiť voľbu.

Druhý spôsob je ručné nakopírovanie priečinka s knižnicou. Ak ste nezvolili inak, všetky Arduino programy, takzvané skeče, sa ukladajú do priečinka Dokumenty a podpriečinka Arduino. Tu si tiež môžeme všimnúť priečinok nazvaný libraries. V tomto priečinku sa nachádzajú užívateľské knižnice. Ak teda stiahneme novú knižnicu a chceme si ju pridať do Arduino IDE, stačí rozbaliť archív a priečinok so súbormi knižnice (nie samotné súbory) skopírovať do spomínaného priečinka libraries. Potom už stačí len reštartovať Arduino IDE a knižnice by mali bez problémov fungovať. Jednoduchý test je taký, že si otvoríte opäť ponuku Projekt – Zahrnúť knižnice a tu na konci zoznamu uvidíte svoju novo pridanú knižnicu. Ak táto nová knižnica obsahuje tiež príklady použitia (v priečinku s knižnicou sa nachádza aj podpriečinok Examples), môžeme si tieto príklady prezrieť v ponuke Súbor – Príklady a opäť na konci zoznamu uvidíme názov novo pridanej knižnice.
Štandardné knižnice pre Arduino
- EEPROM – čítanie a zápis do EEPROM pamäte
- Ethernet – pre pripojenie k internetu pomocou Arduino Ethernet Shieldu
- Firmata – pre komunikáciu s aplikáciami v počítači pomocou štandardného sériového protokolu
- GSM – pre pripojenie ku GSM / GRPS sieti pomocou GSM Shieldu
- LiquidCrystal – pre ovládanie displeja z tekutých kryštálov (LCD)
- SD – pre čítanie a zápis na SD kartu
- Servo – pre ovládanie servomotorov
- SPI – pre komunikáciu so zariadeniami pomocou zbernice SPI (Serial Peripheral Interface)
- SoftwareSerial – pre sériovú komunikáciu na akýchkoľvek digitálnych pinoch
- Stepper – pre riadenie krokových motorov
- TFT – pre kreslenie textov, obrázkov a tvarov na TFT displejoch
- WiFi – pre pripojenie k internetu pomocou WiFi Arduino Shieldu
- Wire – pre odosielanie a prijímanie dát zo snímačov a zariadení pomocou zbernice I2C/TWI (Inter-Integrated Circuit / Two Wire Interface)
Knižnice pre Arduino 101
- CurieBLE – komunikácia so smartfónom alebo tabletom cez BLE (Bluetooth Low Energy)
- CurieIMU – správa akcelerometra a gyroskopu integrovaného na doske
- CurieTimerOne – umožňuje používať funkcie časovača
Knižnice pre Arduino Due
- Audio – prehrávanie zvukových súborov z SD karty.
Knižnice pre Arduino Due, Zero a Arduino MKR1000
- USBHost – komunikácia s USB perifériami ako sú myši a klávesnice.
- Scheduler – správca multitaskingu
Knižnice pre Arduino Zero a Arduino MKR1000
- AudioFrequencyMeter – vzorkuje analógový signál a vráti jeho frekvenciu
- AudioZero – prehráva zvukové súbory z SD karty.
- RTC – hodiny reálneho času (Real Time Clock)
Knižnice pre Arduino WiFi 101 Shield a Arduino MKR1000
- WiFi101 – správa Wifi
Knižnice pre Arduino Esplora
- Esplora – táto knižnica vám umožní ľahko pristupovať k rôznym snímačov namontovaných na doske Esplora
Knižnice pre Arduino Robot
- Robot – táto knižnica umožňuje jednoduchý prístup k funkciám pre Arduino Robot
Knižnice pre Arduino Yún
- Bridge Library – umožňuje komunikáciu medzi procesorom Atheros 9331 (Linux) a mikrokontrolérom ATmega32U4
Knižnice USB pre Arduino Leonardo, Micro, Due, Zero a Esplora
- Keyboard – simulácia klávesnice na pripojenom počítači
- Mouse – simulácia myši, ovládanie kurzora na pripojenom počítači
Tento text je preložený a upravený zo stránok arduino.cc pod licenciou Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0.